وبلاگ

توضیح وبلاگ من

من روشنک بنت سینا در اندیشه‌ی پروازم

 
تاریخ: 10-10-96
نویسنده: روشنک بنت سینا

کلی برای دیگران سوال شده که یعنی چی؟ ازم می‌پرسند اسم پدرت سیناست؟ نکند دوست داری اسم شوهرت سینا باشد و اسم دخترت روشنک؟ منظورت از روشنک، روشنگری است؟ منظور از دراندیشه‌ی پرواز شهادت است؟ پرواز علمی است؟ شوهر کردن است؟ بقیه‌اش یادم نمی‌آید. اینها تفسیر و سوال‌هایی است که تا الان شنیده‌ام.

بعضی‌ها «روشنکی» «روشنک پروازی» «روشنای کوچک سینا» و… خطابم کرده‌اند. گاهی خودم «روشنکو» خودم را صدا می‌زنم. استاد موسوی تفسیر قشنگی برایم نوشت، «مهم نبود که از غرب بود یا  شرق. اما زمینی بود، که عشق آسمان را داشت. اما نه تنهایی، که مؤمن هر چی برای خود می پسندد، برای دیگران هم کنار می گذارد! و اینگونه شد که روشنک نوشت، تا با همه رهسپار طور معرفت سینا گردند!». 

قبلا جایی یک پستی در مورد وجه تسمیه‌اش نوشتم. ولی بعدا پاکش کردم تا همچنان مثل یک معما باقی بماند. خودم علاوه بر آن معنی، کلی تفسیر ازش کردم. به نوعی هویت و شناسنامه‌ام خلاصه شده است در این یک جمله. چیزی شبیه «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی». حتی حدیثِ «روشنک بنت سینا در اندیشه‌ی پروازم» را هم پیدا کردم. حدیثی که با توجه به تفسیر خودم بر این جمله منطبق هست. 

خیلی مشتاق هستم ببینم شما چه تفسیر و برداشتی از آن دارید! برایم بفرستید! اگر قابل دانستید.

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: . . . ماریا . . . [عضو] 

امممم نظر خاصی ندارم :) به اسامی مجازی عادت دارم. راستش خیلی روحیه کنجکاوی نسبت به اطراف ندارم هرکس خودش گفت گفت من معمولا سوال پیچ نميکنم….

1396/10/11 @ 17:57
پاسخ از: روشنک بنت سینا [عضو] 
5 stars

من هر دوتاشو دوست دارم

اخیرا خودت و صهبا رو هر روز می‌خونم. مثل خودت شروع کردم به راحت نوشتن و اینها.

1396/10/11 @ 20:23


فرم در حال بارگذاری ...

« در اندیشه بزرگ شدننمایندگان مجلس از دولت توضیح بخواهند »