هدفمند کردن حمایت از کالای ایرانی

نوشته شده توسط روشنک بنت سینا در 1397/02/25

حمایت از کالای ایرانی باید در راستای تولید باشد. اطراف هر کدام از ما صنایع و تولید کننده‌های کوچکی هستند که اگر حمایت نشوند ورشکسته می‌شوند و ترجیح می‌دهند دست از تولید بردارند و به سیل توزیع کنندگان و مشاغل دیگر روی بیاورند. اولین وظیفه‌ی ما در بازار انبوه کالا شناخت این گونه صنایع، کارگاه یا تولید کننده‌هاست. وظیفه‌ی بعدی ما این است که یارای آنها باشیم. یاری کردن آنها در بخش بازاریابی می‌تواند به فروش محصولات آنها کمک کند و کسب و کارشان را رونق بدهد.

ذهنتان را به سمت صنایع و تولید کننده‌های کوچک و خاص نبرید. این تولید کننده می‌تواند یک خیاط در بین دوست، آشنا و محدوده‌ی افرادی باشد که آنها را می‌شناسیم. شاید هم شخصی که می‌تواند بافتنی ببافتد، وسایل تزئینی درست کند، چرم دوزی بلد باشد، یک کشاورز یا باغدار نیاز دارد محصولاتش را مستقیم و به دور از واسطه‌ی دلال‌ها بفروشد، شاید هم جوان و نوجوانی که در یک رشته‌ی فنی تحصیل کرده و نیاز دارد تخصصش به کار گرفته بشود. قطعا شما هم مصادیق دیگری در نظر دارید. ما که می‌خواهیم در طول زندگی کالاهایی بخریم و هزینه‌هایی پرداخت کنیم، پس چه بهتر که این هزینه‌ها چرخ اقتصادی افرادی را بچرخاند که آنها را می‌شناسیم. در قرآن کریم در جایی که قرار است خوبی و احسانی در حق کسی کنیم، سلسله مراتبی را بیان کرده است که نزدیکان و آشنایان اولیت بیشتری دارند.

 
 
مداحی های محرم